Hur gör jag vid en glasskada eller ett stenskott?

Vid glasskador ska du i första hand vända dig till din Hedin-anläggning/återförsäljare, i andra hand Carglass. Tillsammans med verkstadspersonalen upprättar ni en skadeanmälan till IF Fleet försäkring, du behöver inte anmäla skadan själv till IF Fleet innan du bokar en tid.

Om ovan alternativ inte finns i närheten, vänligen kontakta oss.

Använd stenskottsplåster så fort som möjligt om du har ett tillgängligt, annars fungerar en bit genomskinlig tejp för att minimera risken att skadan sprider sig.

Hur gör jag vid skada?

Hos oss på Unifleet är ditt företags bilar försäkrade av Fleet Försäkring, som är en del av If Skadeförsäkring. Alla skador måste anmälas för att försäkringen ska kunna nyttjas.

Vid skada, anmäl direkt till Fleet Försäkring:

Webb: www.fleetforsakring.se/skada
Telefon: 0770 – 110 225
Mail: fleetskador@if.se
fleetforsakring-logo

Hur gör jag vid stopp på vägen så som exempelvis punktering?

När bilen är ny ingår mobilitetsgaranti från tillverkaren så när olyckan är framme och bilen får stopp så ringer du till biltillverkarens assistansnummer. Telefonnumret hittar du i handsfacket, förardörrens öppning eller genom att trycka på serviceknappen i taket.

Hur gör jag vid utlandskörning med min bil? – Grönt kort

Grönt Kort är ett bevis på att bilen är försäkrad i Sverige. Grönt Kort är kostnadsfritt och gäller i alla länder som omfattas av Gröna Kortavtalet.

Läs mer om vilka länder som ingår:
Resa utomlands med egen bil – Trafikförsäkringsföreningen (tff.se)

Grönt Kort är helt kostnadsfritt och du beställer det i nedan länk:

Beställ Grönt Kort, Fleet försäkring

Hur når jag försäkringsbolaget för generella funderingar?

Beroende på vad du har för upplägg hos oss kan det skilja i vilket försäkringsbolag det är. Kontakta oss så hjälper vi dig!

Kontakta oss